آيا آرزوهای شما محقق شده است؟



اين سوالی است كه BBC از مهاجران ايرانی در كانادا می‌پرسد.

«صفحه صدای شمای وب سايت BBC به زودی برنامه‌هايی درباره مهاجران ايرانی در كانادا خواهد داشت. اين برنامه‌ها شامل فيلم‌های ويديويی گفتگو با اين مهاجران، عكس‌هايی از ايرانيان در كانادا، ميزگرد با شركت كارشناسان مهاجرت در كانادا و پژوهشگران فعال در اين زمينه و مطالب ديگر است. برای ديدن و شنيدن اين برنامه ها يا خواندن روايت های مهاجران - كه ماه آينده (مه) در صفحه صدای شما قرار خواهد گرفت - به اين صفحه مراجعه كنيد.

اگر شما هم مهاجر و به ويژه اگر ساكن كانادا هستيد و به شركت در ميزگرد ما درباره مهاجرت علاقمنديد، از طريق همين صفحه برای ما اظهار نظر يا پرسش های خود را بفرستيد تا در ميزگردی كه در مونترال كانادا خواهيم داشت، آن را مطرح كنيم.»

اينها مطالبی هستند كه درباره بازگشت به ايران و تفاوتهای ايران و كانادا داشتيم:

با نگاهی به صفحه‌ی صدای شما می‌توان ديد كه بحث مهاجرت و وضعيت مهاجران ايرانی بحث داغی است. آيا آرزوهای شما محقق شده است؟

5 نظرات:

بهزاد گفت...

ما که آمدیم خیلی کسان را پشت سر گذاشتیم که آرزوی کنده شدن از آن بیابان را داشتند ولی پایشان بسته بود .ما هنوز به همه آنها می اندیشیم و چون شکوفه و بارانی ندیدیم که سلامشان را برسانیم حسرت بارانی شدن و گل دادن کویر خودمان را در دل داریم و سودایش در سر می پروریم تا روزی از همان راهی که آمدیم باز گردیم و در زلف گیسوان همان گونهای آشنا بپیچیم (منبع)

ناشناس گفت...

دوست خوبم سلام . از وبلاگت خیلی خوشم آمد. من که 4 ماه بیشتر نیست امریکا امده ام و شرایط من یک مقدار متفاوت است که اظهار نظر کنم چون من قصد اولیه ام خارج شدن از کشور نبوده در واقع اگر موضوع ازدواجم نبود هیچ وقت به فکر ترک ایران نمی افتادم. البته این به ان معنی نیست که فضای سیاسی اجتماعی ایران ایده ال من بوده که اصلا اما فکر می کنم که مهاجرت چشم بسته و اینکه با امدن به خارج همه چیز برای یک زندگی ایده ال مهیا است ، اشتباه محض است . من هم ایران را با همه بدی هایش دوست دارم خیلی زیاد.

Mohsen گفت...

آرزوها رو كه نمي‌دونم ولي اهداف من يكي در زندگي تا حدود زيادي تغيير كرده. قبل از اومدن زندگي رو در درس خوندن مي ديدم ولي حالا مي دونم كه درس خوندن تنها بخش كوچكي ار زندگيه. اينكه آدم بتونه در زندگي يك انسان باشه، كار سختيه كه من الان دلم مي خواد به اين هدف برسم.
هميشه خوش باشيد.

بهزاد گفت...

به نظرم برای آنهايی كه می‌توانند، بهترين راه برای تصميم‌گيری برای مهاجرت، آمدن به كانادا برای درس خواندن است. در اين مدت فرصت كافی برای آشنايی با زندگی در كانادا وجود دارد. در پايان تحصيل اگر خواستيد، می‌مانيد و اگر نه با تجربه‌ی زندگی در كانادا به ايران برمی‌گرديد كه بسيار باارزش است.

بهزاد گفت...

جلسه‌ی BBC در دانشگاه کنکورديا برگزار شد و ما خبر نشدیم!