نوروزتان پیروز!



6 نظرات:

ناشناس گفت...

عیدت مبارک باشه.. سال شاد و آرامی داشته باشی

ناشناس گفت...

بهزاد جان سلام
دو قسمتی از این سریال مسجد کوچک رو دیدم. به نظرم توهین آمیز اومد. هنوز نمی تونم درباره سریال قضاوت کلی کنم. ولی به نظرم این دو قسمت (شنا و بازی با آتش) مسلمان ها رو منفی معرفی کرده بود. معتدل ترین شخصیت سریال ظاهرا امام مسجد است که به نظرش باید اسم هالووین را گذاشت حلالوین! و لباس زیتون و انجیر پوشید تا اسلامی شود. آیا تو به عنوان یک مسلمان فکر می کنی هالووین با اسلام مغایرتی دارد؟ منظورم این است که آن شخصیت ها اگرچه واقعی هستند و در مسلمان ها یافت می شوند (حتی به وفور!) همه تنوع مسلمان ها را پوشش نمی دهند. اتفاقا آن بخش از تفکر اسلام را پوشش نمی دهند که برای غرب قابل هضم تر است.
می دونی یعنی نمی فهمم این سریال می خواهد نکات افتراق مسلمان ها با غرب را به غیر مسلمان ها معرفی کند یا می خواهد مسلمان ها را بخنداند؟

بهزاد گفت...

ممنونم سمیرا، امیدوارم که برای شما و همه ی ایرانی ها سالی پر از موفقیت و صلح باشد.

جلال جان، چیزی که من دوست دارم اینه که داره نشون می ده تو مسلمون ها هم آدمهایی هست که مثل بقیه هستند. با همون نگرانی ها و امیدهای هر کانادایی دیگه. من دقیقا منظورت رو نفهمیدم. یکی توهین آمیز بودنش و این که مسلمونهایی که قابل هضم تر هستند رو نشون نداده. اگر می شه کمی بیشتر توضیح بده.

هالووین اگر به معنی پوشیدن لباس سامورایی و جادوگر و قاشق زنی! باشه، به نظرم مشکلی نداره. اما خودم ترجیح می دهم تو مهمونی هالووین شرکت نکنم، به خاطر الکل و رفتارهایی که ممکنه به همراه بیاره.

ناشناس گفت...

بهزاد جان، باز هم می گم که من کل سریال رو ندیدم. در مورد برداشتی که از سریال در کانادا میشه هم قطعا تو بهتر می تونی نظر بدی.
اما به نظرم اومد که مسلمون ها رو عقب مونده تر و امل تر از اونی که هستند (!) نشون داده. مثلا می خواهند امضا جمع کنند که خانم های مسلمون جداگانه از استخر استفاده کنند. کلی می خوان زورکی امضا جمع کنند نمیشه. آخر با یه لباس مسخره می روند از همان استخر استفاده می کنند. آیا ما در دنیای خارج چنین چیزی دیده ایم؟

از این حرفها گذشته تو کامنتا دیدم می خواهی برگردی ایران. فضولی نباشه، برنامه ای داری؟.

بهزاد گفت...

جلال جان، به هر حال اینجا یک مملکت اسلامی نیست و نمی شه تمام خواسته های مسلمون ها رو بر آورده کرد. گاهی هم مسلمون ها راه حل میانی انتخاب می کنند که شاید خنده دار هم باشه. بحث زندگی مسلمانان در غرب خیلی جالبه. دکتر سروش هم در این مورد صحبت کرده و اشاره می کنه که یکی از معدود آثار موجود در این زمینه کتاب دکتر نصر است.

در مورد برگشت به ایران هم فکر می کنم طبیعی ترین و راحت ترین کاری است که می تونم بکنم. هنوز برنامه ی خیلی دقیقی ندارم. باید شروع کنم با آدم های مختلف صحبت کنم. اگر کاری سراغ داری حتما بهم خبر بده. ممنون

سارا گفت...

:) سال نو مبارک.
سال خوبی داشته باشی با موفقیت و سلامت.