یک مسجد کوچولو!



قسمت اول سریال «مسجد کوچک» را که از CBC پخش می‌شود، ببینید. کانادا از معدود کشورهایی است که تفکر و ظرفیت ساخت چنین سریالی در آن وجود دارد. سریالی که با نگاهی طنزآمیز تلاش می‌کند نشان دهد مسلمان‌ها هم جزئی از جامعه‌ی غربی کانادا هستند.




مطلب دیگری درباره‌ی این سریال را می‌توانید در یک وبلاگ بخوانید.

4 نظرات:

ناشناس گفت...

سریال رو ندیدم.. اما به طور کلی و به خصوص در مورد پستی که بش لینک دادین،من اصولا فکر نمیکنم دلیلی داشته باشه که آدم هرجایی زندگی میکنه همه ارزشها و اصول اونجا رو باور کنه.. چه ایران چه آمریکای شمالی.. بنظرم مذهب فقط یک برچسب میاد.. و هر آدمی باورها و افکار مخصوص به خود رو داره...که از پوسته اون عقاید که بگذریم میتونه نزدیک به باورهای یک ادم دیگه از هر کیش و مسلکی باشه.. به نظرم خیلی از این بحث و بررسی ها بازی میان
شما دارین برمیگردین؟ یعنی برای همیشه؟ چطور شد که این تصمیمو گرفتین.. در هر حال مرسی از نظرتون و آرزوی موفقیت بسیار..

بهزاد گفت...

من تمام مطالب اون پست را تایید نمی‌کنم اما به نظرم جالب اومد. بحث بر سر این است که کانادا پذیرای آدم‌های بسیاری از سراسر دنیا با دین‌ها و باورهای متفاوت است. آیا می‌شود که همه، همه‌ی مراسم و آداب و رسومشان را در همه جا حفظ کنند؟ من فکر نمی‌کنم امکان‌پذیر باشد. باید یک قانون یکسان بر همگان اعمال شود تا نظم کشور حفظ شود. با این وجود می‌توان انعطاف‌پذیر بود که این همان کاری است که کانادا می‌کند. مثلا شما می‌توانید به جای کریسمس در نوروز مرخصی بگیرید (فکر می‌کنم این در دست اقدام است).

ناشناس گفت...

با سلام. فکر کنم سالها پیش بود که یک ای میل داشتم در باره فیلم طاووس که شما دیده بودید. خواستم وب سایتمو در همسایه ها بگذارید اگر دوست داشتید
www.arianhome.com
merci.
بدرود.
آریان

ناشناس گفت...

salam
poste marbot be mohajeratetono khondam,har chi donbale address maileton gashtam moteasefane movafagh nashodam peydash konam.
man mikhastam ye solaty azaton dashte bahsam .raje be daneshgahaye on var va sharayete tahsile reshtehaye olom pezeshky ,khoshal misham age betonam az komaketon estefade konam.baraton mail addresamo mizaram .har chand ke midonam sareton hatman shologhe vali khoshal misham betonid rahnamaeem konid .
katayon_ariyayi@yahoo.com